סמוטריץ׳ לסער: "פתח בהליך הדחה של השופט נאסר אבו טאהה"

אליהו גרין No Comments on סמוטריץ׳ לסער: "פתח בהליך הדחה של השופט נאסר אבו טאהה"

בעקבות תחקיר שחשף קשרים הדוקים של השופט נסר אבו טאהה עם אישים תומכי טרור, יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' שלח מכתב לשר המשפטים גדעון סער בו הו קורא לו לכנס את הוועדה לבחירת שופטים על מנת להעלות לסדר היום את הפסקת כהונתו של השופט

בצלאל סמוטריץ' צילום: פלאש 90
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הבוקר שיגר יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ מכתב לשר המשפטים סער עם בקשה לכינוס הועדה לבחירת שופטים על מנת להעלות לסדר היום את הפסקת כהונתו של השופט אבו טאהה, ובמכתבו פירט סמוטריץ׳ את קשריו החברתיים ופגישותיו של השופט עם גורמים תומכי טרור כפי שעלה בתחקיר הקול היהודי.

במכתב כתב סמוטריץ': "בשבוע שעבר פורסם תחקיר באתר הקול היהודי שחשף את קשריו ההדוקים של השופט נסר אבו טהה עם אישים תומכי טרור. כך לדוגמא, בשבוע שעבר בילה השופט טאהה במסעדה עם תומך הטרור מחמוד אגבאריה – עד לאחרונה יו"ר הוועד העממי באום אל-פאחם, שארגן קבלת פנים לשייח המסית ראאד סלאח. אדם נוסף שנכח באירוע היה קדרי אבו ואסל, תומך טרור שנכח לא פעם באירועי הוקרה למחבלים, לרבות הענקת תעודה למחבלת שרוצצה את ראשו של יהודי בתקופת מבצע "עופרת יצוקה" כתב סמוטריץ'.

סמוטריץ' הוסיף וכתב לסער: "בכללי האתיקה לשופטים נכתב: "ראוי לו לשופט כי ייזהר בקשריו החברתיים וייתן דעתו כיצד עשויות הבריות לפרש את הימצאותו בחברת אדם מסוים או בחברה מסוימת". הרי, כי התרועעותו של השופט אבו טאהה עם אנשים מסוג זה אינה מוסיפה כבוד לבית ומשפט ומעמידה בצל כבד את כשירותו של השופט להמשיך ולשמש כשופט בבית המשפט הישראלי" טוען סמוטריץ'.

"לא זו בלבד" הוסיף סמוטריץ': "קשריו החברתיים של אבו טהה שופכים אור על שורה של החלטותיו מהעת האחרונה בהן הורה על שיחרור סיטונאי ממעצר של פורעים ערבים בתקופת פרעות מבצע שומר החומות. בכך חיבל אבו טאהה במאמצי המשטרה לייצר הרתעה מול הפורעים ולהשיב את הביטחון והסדר הציבורי. בנסיבות אלו לא נראה כי אבו טאהה יכול להמשיך ולכהן כשופט במדינת ישראל. כפי שבוודאי ידוע לך, על פי החוק, בכדי להדיח שופט מתפקידו נדרש כינוסה של הוועדה לבחירת שופטים. אבקשך לפעול לכינוסה בהקדם של הוועדה ולהעלות על סדר יומה בקשה להפסקת כהונתו של השופט האמור" סיכם את מכתבו.



0 תגובות